Używamy cookies m.in. w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszej strony (zapamiętywanie preferencji i ustawień na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych dla celów statystycznych). Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

WYKAZ KADRY PEDAGOGICZNIEJ

NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 

 

Nauczyciele:

  1. Mgr Justyna Cyran - język francuski, edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy II
  2. Mgr Karolina Herzyk - nauczyciel wspomagający
  3. Mgr Stanisława Janik - edukacja wczesnoszkolna, wychowawca klasy I
  4. Mgr Jolanta Komraus - nauczyciel wspomagający
  5. Mgr Tomasz Surowiec - wychowawca V klasy, nauczyciel wspomagający
  6. Mgr Maciej Wiśniewski - wychowawca IV klasy, wychowanie fizyczne
  7. Mgr Jolanta Piórko - język angielski
  8. Mgr Maria Frydrych - matematyka
  9. Mgr Agnieszka Świergosz - język niemiecki
  10. Mgr Ewelina Hulbój - język angielski
  11. Mgr Kornelia Karniewska - język niemiecki
  12. Mgr Barbara Soloch-Kwaśny – katecheza
  13. Mgr inż. Artur Wojciech- informatyka, zajęcia komputerowe, technika
  14. Mgr Ewelina Migalska -  informatyka, technika
  15. Dr Ewa Ryguła- historia i wiedza o społeczeństwie
  16. Mgr Marta Cholewa - biologia
  17. Mgr Małgorzta Czyżewska - geografia
  18. Mgr Leonia Szary- Chemia
  19. Mgr inż. Agata Gumułka- Fizyka
  20. Dr  Agnieszka Lenart- Język rosyjski
  21. Mgr Anna Masny - j. polski
  22. Mgr Anna Broda- język hiszpański
  23. Dr Tomasz Kopczyński, Piotr Umiński - zajęcia komputerowe, programowanie
  24. Mgr Dominka Chrzan - plastyka
  25. Wojciecha Błąkała - asystent
  26. Mgr Garbiela Wrzoł - muzyka

 

Specjaliści:

 

  1. Mgr Paulina Klasik - pedagog szkolny, terapeuta
  2. Mgr Dorota Sikora - psycholog
  3. Mgr Katarzyna Garus - logopeda
  4. Mgr Gabiela Kulig - logopeda, neurologopeda
  5. Mgr Stanisława Janik - terapeuta integracji sensorycznej
  6. Joanna Kudła - terapeuta integracji sensorycznej
  7. Mgr Anna Ryguła, pedagog, terapeuta
  8. Mgr Iwona Krzempek - fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
  9. Mgr Tomasz Surowiec - pedagog, terapeuta

 

 

Opiekun stażu nauczycieli: Mgr Małgorzata Zjawiony-Cyran

      

 

Elżbieta Oleś-Urdzoń

dyrektor- magister zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej z technologią informatyczną, posiada kwalifikację także z zakresu terapii pedagogicznej oraz zarządzania oświatą. Od roku 2003 pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego, a także nauczyciel informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej , języka angielskiego oraz nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych. Autor wielu publikacji z dziedziny pedagogiki ogólnej oraz specjalnej, wyróżniony tytułem innowacyjnego nauczyciela 2005r. Organ prowadzący przedszkole oraz szkołę  Pasja: dzieci oraz nowe wyzwania…

 

 

 

Kornelia Karniewska - język niemiecki

Absolwentka magisterskich studiów filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Nauczyciel mianowany z bogatym doświadczeniem zawodowym w nauczaniu języka niemieckiego dzieci, młodzieży oraz dorosłych.  Pracę dydaktyczną wykonuje z wielkim zaangażowaniem a osiągane efekty dają jej dużą satysfakcję i siłę do podejmowania kolejnych przedsięwzięć. Zajęcia prowadzi ciekawie, wykorzystuje nowoczesne metody nauczania. Swoje umiejętności językowe wykorzystuje nie tylko w pracy dydaktycznej.  Jest osobą radosną lubiącą aktywnie spędzać swój wolny czas.

 

Jolanta Piórko - język angielski
Ukończyła studia licencjackie na kierunku filologia angielska, a także studia magisterskie na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na Uniwersytecie Śląskiem.  Praca z dziećmi sprawia jej mnóstwo radości i daje ogromną satysfakcję. Pani Jola uwielbia wycieczki rowerowe, dobre kino, literaturę obcojęzyczną a także gry planszowe.

 

Tomasz Kopczyński - programowanie
Mgr pedagogiki w zakresie edukacji informatyczno-technicznej, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Posiada doświadczenie w zakresie kształtowania kompetencji komputacyjnych. Nauczyciel przedmiotów zawodowych w szkole średniej z zakresu informatyki.

Założyciel i twórca Bielskiego Centrum Gimnastyki Umysłu. Certyfikowany trener Biofeedback. Współzałożyciel Bielskiej grupy Coderdojo mającej na celu krzewienie wśród młodzieży szeroko pojętych zdolności z zakresu ICT i STEM. Brał udział w dwóch edycjach międzynarodowego projekcie Houer of code, mającego na celu promowanie nauki podstaw programowania u dzieci. Uczestnik i prelegent Ogólnopolskiej Akademii Programowania.

Redaktor techniczny w Wydawnictwie Naukowym TPF „Chowanna”. Członek Central European Philosophy of Education Society oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. Autor książki pt.: „Zwiększ swoją wydajność słuchając muzyki”, która otrzymała w wydawnictwie nominację bestseller."

 

Piotr Umiński - programowanie

absolwent bielskiego ATH na kierunku automatyka i robotyka, współpracownik fundacji CoderDojo Polska zajmującej się krzewieniem edukacji technicznej i informatycznej wśród uczniów szkół podstawowych oraz średnich. W wolnej chwili tworzy inteligentne systemy dla domów.

 

Elżbieta Twardzik - instruktor Zumby

magister pedagogiki wczesnoszkolnej, również absolwent kursu kwalifikacyjnego z terapii pedagogicznej i gimnastyki korekcyjnej, choreoterapii, kursu I stopnia Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Współzałożyciel Studia Zabawy TOTU w Cieszynie. Wierzy, że można uczyć poprzez twórczą zabawę. Entuzjasta pedagogiki zabawy (KLANZA), zafascynowany językiem migowym i tańcem współczesnym. Od wielu lat uczestnik Warsztatów Tańca Współczesnego Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Wierzy w szczęście i dlatego je ma.

  

 

Michalina Wyrobek
– fizjoterapeutka, masażystka. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Założycielka gabinetu masażu i rehabilitacji Fizjos. Zajmuje się rehabilitacją domową osób unieruchomionych, a także korekcją wad postawy u dzieci i młodzieży. Współpracuje z placówkami medycznymi i edukacyjnymi z terenu Pszczyny. Wierzy że ruch to zdrowie, sama uwielbia sport pod każdą postacią. W wolnym czasie pasjonuje się turystyką górską, uprawia jogging i lubi pływać.

 

 

 


Aleksandra Herok -Duc - psycholog terapeuta Integracji Sensorycznej

Marta Krzystek - balet

Absolwentka Prywatnej Artystycznej Szkoły Baletowej Terpsychora w Katowicach.Ukończyła studia na wydziale Turystyka i Rekreacja oraz Artystyczne Formy Aktywności Ruchowej.Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyła prowadząc zajęcia z baletu w szkołach baletowych i szkółce łyżwiarstwa figurowego.

 

 

Anna Ryguła - terapeuta, pedagog

Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich Uniwersytetu Śląskiego na kierunkach zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika oraz edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe: edukacja i wspieranie rozwoju osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Obecnie studentka studiów podyplomowych na kierunku surdopedagogika. Ukończyła szkolenia i kursy: Integracji Sensorycznej I i II stopnia organizowany przez PSTIS, Bilateralnej Integracji, Terapii Ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych, Integracji Międzypółkulowej - Program „Dziecko w równowadze” uzyskując uprawnienia do prowadzenia zajęć.

 

Uczestniczyła w wielu interdyscyplinarnych formach doskonalenia  m.in.:

- Zaburzenia uwagi oraz nadpobudliwości – wsparcie diagnozy oraz weryfikacja terapii przy pomocy innowacyjnego testu MOXO”,

- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne (poziom I),

-  Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej,

- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce - program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard,

- Terapia behawioralna w teorii i praktyce - III modułowy kurs bazowy,

- Zachowania trudne. Co robić, kiedy dzieci są (nie)grzeczne,

- Terapia neurotaktylna I - stosowana w metodzie dr S. Masgutovej, 

- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego,

- Karty Oceny Zachowania i Emocji,

- Diagnoza osób ze spektrum autyzmu - Profil Psychoedukacyjny PEP-R Schoplera,

- Trening słuchowy Magdaleny Krawczun,

- Praca z dzieckiem słabosłyszącym i Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego,

- Świat zmysłów – sensoryczne zabawy rozwijające wrażliwość  zmysłową,

- "Trudności w nauce a funkcjonowanie sensomotoryczne” - konferencja SINET,

- „Nowe kierunki rozwoju metod diagnostycznych i terapeutycznych” - konferencja BioMed,

- „Wczesna interwencja specjalistyczna gwarancją optymalnego rozwoju dziecka” -  konferencja Incorpore.

Doświadczenie zdobywała jako wolontariusz w świetlicy środowiskowej, stowarzyszeniu na rzecz osób niepełnosprawnych oraz ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych. W przedszkolu i szkole pełniła funkcję nauczyciela wspomagającego. Pracę terapeutyczną opiera na wnikliwej obserwacji, budowaniu relacji z dzieckiem i bazowaniu na strefie najbliższego rozwoju.

 

 

 

Małgorzata Zjawiony-Cyran
nauczyciel dyplomowany, absolwentka wydziału Pedagogiczno – Artystycznego na Uniwersytecie Śląskim; ukończyła 5-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej.
Od 20 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyła również edukację informatyczną oraz oligofrenopedagikę. Posiada także kwalifikacje do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego      i gimnastyki korekcyjnej.
Na co dzień żona, mama dwóch wspaniałych córeczek Jagody i Michaliny oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej Nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. księdza Jana Twardowskiego w Pszczynie.
Od zawsze jej marzeniem była praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Jest osobą ambitną, szuka nowych wyzwań. Podczas swoich doświadczeń zawodowych nauczyła się odpowiedzialności, rzetelności, cierpliwości, a także wielkiego zaangażowania, samodzielności    i podejmowania ważnych decyzji.

W naszej placówe pełni funkcję opieka stażu dla nauczycieli.

 

Paulina Klasik 

 

pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, terapeuta: Biofeedback EEG i GSR Verim, Johansen IAS, Neuroflow ATS, Warnkego

 

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach na kierunku Pedagogika specjalność Terapia Pedagogiczna oraz Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. J. Ziętka w Katowicach na kierunku Pedagogika specjalność Profilaktyka i resocjalizacja. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku "Zarzadzanie w oświacie" Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie.

Uczestniczka wielu kursów i szkoleń m.in.: Terapia Ręki I i II stopnia, diagnoza lateralizacji, diagnoza przedszkolna, „ćwiczenia i zabawy stymulujące rozwój i ułatwiające osiągnięcie gotowości szkolnej dla dzieci przedszkolnych oraz wolniej rozwijających się uczniów klas początkowych szkoły podstawowej”, „praca z dzieckiem słabosłyszącym i Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego”, „zabawy wspierające integrację sensoryczną w grupie przedszkolnej”.

Uczestniczyła w projekcie „Pomagając innym, pomagamy sobie – wolontariat studencki przeciw wykluczeniu” w ramach, którego ukończyła cykl szkoleń o następującej tematyce:

- Specyfika pracy z osobą zależną: starszą, niepełnosprawną,

- Specyfika pracy z osobą długotrwale bezrobotną,

- Być opiekunem, doradcą – warsztat kompetencji interpersonalnych,

- Akademia Fundraisingu – pisanie projektów i źródła pozyskiwania środków.

 

Koordynator Szkolnego Koła Wolontariatu.

 

Praca z dziećmi to jej życiowa pasja. W swojej pracy kieruje się słowami J. Korczaka oraz M. Śnieżyńskiego: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”; „Pedagog to nie rzemieślnik. Pedagog to twórca. Pedagog to nie kuglarz. Pedagog to artysta. Twórca nigdy nie powiela sposobów działania. Twórca nigdy nie otwiera tym samym kluczem różnych os

obowości, ani tym bardziej nie czyni tego wytrychem. Twórca stara się odejść od utartych schematów”. Interesuje się psychologią oraz uwielbia piesze wycieczki.

 

 

Maciej Wiśniewski

Nauczyciel wychowania fizycznego oraz trener przygotowania siłowego i motorycznego. Absolwent AWF Katowice. Od lat związany jest z aktywnością ruchową pod wieloma postaciami. Spełnia się jako trener piłki ręcznej, pływania oraz trener personalny. Realizuje się także w biegach terenowych, kitesurfingu, narciarstwie zjazdowym.  Praca z dziećmi sprawia mu prawdziwą przyjemność, swoją pasję do sportu chce zaszczepiać w młodym pokoleniu niezależnie od predyspozycji psychofizycznych  stawiając na budowanie poczucia radości i możliwości osiągania sukcesu u każdego ucznia . W życiu prywatnym stawia na uśmiech i konsekwencję.

 

 

Joanna Kudła Terapeuta Integracji Sensorycznej (SI) oraz terapeuta zajęciowy. Od wielu lat pracuje z dziećmi wymagającymi wspierania rozwoju ze względu na różnorodne zaburzenia.
Odbyła liczne kursy i szkoleniach a także uczestniczyła w konferencjach. Prywatnie mama trójki synów. Podczas zajęć stara się pracę terapeutyczną zamienić w dobrą zabawę, tak aby zaangażować nie tylko ciało dziecka ale też jego serce.

 

Maria Frydrych - nauczyciel matematyki


ukończyła studia licencjackie na kierunku Finanse i Rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Aktualnie studentka II roku studiów magisterskich kierunek Matematyka na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoją pracę wykonuje z pasją i zaangażowaniem. Praca z dziećmi daje jej ogromną satysfakcję i mobilizuje do dalszego działania i samodoskonalenia.
Zainteresowania: architektura, różne techniki plastyczne, zwłaszcza scrapbooking, filmy, muzyka i podróże.

 

 

Dorota Sikora

Psycholog dziecięcy, terapeuta rodzin 

 

Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Śląskim. Doświadczenie zdobywała, pracując w placówkach oświatowych (przedszkolach, szkołach podstawowych), Poradni Zdrowia Psychicznego i Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Bielsku-Białej, instytucjach pomocy społecznej (PCPR, MOPS) oraz Centrum Wspomagania Rozwoju Persevere w Katowicach. Obecnie pracuje w Zespole Poradnictwa Specjalistycznego w Bielsku-Białej, gdzie pracuje z dziećmi i rodzinami zastępczymi. Ukończyła Przygotowanie Pedagogiczne, Studium Terapii Rodzin, zaawansowany Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, 3-modułowy kurs terapii behawioralnej oraz inne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci (m.in. Diagnoza nozologiczna - rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Zaburzenia lękowe; Zaburzenia depresyjne; Wczesne interwencje w następstwie traumatycznych zdarzeń u dzieci i młodzieży; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – szansą na jego powodzenie w edukacji szkolnej; Sytuacja dziecka doznającego przemocy). Aktualnie studiuje Diagnozę Kliniczną Dziecka i Jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim.  Zajmuje się kliniczną diagnozą i pracą terapeutyczną z dziećmi i ich rodzinami.

 

 

 

Gabriela Kulig
 
logopeda, neurologopeda, filolog polski
 

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego oraz Centrum Logopedii i Audiodeskrypcji przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uczestniczka wielu szkoleń, kursów i konferencji. W trakcie wieloletnich studiów odbyła praktyki w szpitalach i ośrodkach zdrowia pod okiem wybitnych specjalistów, w tym: lekarzy neurologów, laryngologów, foniatrów i audiologów, uzyskując pełne kwalifikacje do pracy w placówkach zarówno oświatowych, jak i medycznych. W zawodzie logopedy spełnia swoje największe pasje: językowe, medyczne oraz pedagogiczne. Biorąc pod uwagę interdyscyplinarność wykonywanego zawodu, łączy zdobyte dotychczas umiejętności, wiedzę i doświadczenie, prowadząc terapię z uwzględnieniem specjalistycznej diagnostyki oraz programowaniem indywidualnej terapii dla dzieci z wieloaspektowymi zaburzeniami mowy i języka. Prywatnie pasjonatka motoryzacji i literatury popularnonaukowej.

 

 

Tomasz Surowiec – pedagog, terapeuta

 

Absolwent studiów licencjackich na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką. Ukończył studia podyplomowe: Oligofrenopedagogikę na Uniwersytecie Śląskim oraz Stosowaną Analizę Zachowania (SAZ) na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Ukończył szkolenia i kursy: Terapii Ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych, Integracji Międzypółkulowej - Program „Dziecko w równowadze” uzyskując uprawnienia do prowadzenia zajęć, Kurs Metody Johansena IAS – uzyskując tytuł Provider – Terapeuta, uzyskał certyfikat terapeuty Metody Warnkiego (trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny). Od maja 2018 roku rozpoczął proces pozyskania licencji terapeuty behawioralnego. Od października 2018 roku swoje kwalifikacje będzie rozwijał na studiach podyplomowych          z zakresu surdopedagogiki oraz tyflopedagogiki.

Uczestniczył w wielu formach doskonalenia m.in.:

 

- Warsztaty: Nadwrażliwość słuchowa i szumy uszne u dzieci - wpływ na trudności w uczeniu się                i funkcjonowaniu społeczno – emocjonalnym.

 

 

- Kurs: I i II stopień Szkoły dla rodziców i Wychowawców.

 

 

- Szkolenie: Przemoc w rodzinie z problemem alkoholowym - interwencja i pomoc z elementami bezpieczeństwa dla pracowników pierwszego kontaktu.

 

 

- Warsztaty szkoleniowe: Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera - trudności komunikacyjne czy możemy ich uniknąć?

 

 

- Szkolenie: Zaburzenia odżywiania, ze szczególnym uwzględnieniem anoreksji jako jednostki chorobowej  i stylu funkcjonowania

 

 

- Szkolenie: Więź jako czynnik chroniący rozwój dziecka - trudności dzieci z syndromem RAD

 

 

- Konferencja: Skąd się biorą gniew i agresja u dzieci i młodzieży w szkole? Jak sobie z tym radzić?

 

 

- Szkolenie: Nauczyciel - Rodzic - sztuka dialogu.

- Szkolenie z Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP.

- Szkolenie z Treningu Słuchowego Magdaleny Krawczun.

- Szkolenie z Kart Oceny Zachowania i Emocji KOZE.

- Konferencja szkoleniowa organizowana przez ORE Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie na temat Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

 

 

- Konferencja: Sprawiedliwość dla dzieci bez przyszłości.

 

 

- I poziom elementarnego kursu języka migowego dla pracowników służb społecznych w Polskim Związku Głuchoniemych.

 

 

- Kurs: Jak uczyć uczenia się, jak uczyć, żeby nauczyć.

 

 

- Szkolenie: Przewodnik wielbłąda - jak zostać kompetentnym wolontariuszem.

 

 

 

Doświadczenie zdobywał na praktykach i stażach studenckich, wolontariacie w świetlicy środowiskowej, stowarzyszeniu na rzecz osób niepełnosprawnych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i głębokim oraz ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych. Przez wiele lat pracował w Pszczyńskim Domu Dziecka w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań”, gdzie nabrał przekonania, że praca z dzieckiem opiera się na relacji i wzajemnym szacunku. Ogromnym atutem pracy w placówce opiekuńczo-wychowawczej było zdobycie doświadczenia w pracy z dziećmi w różnym wieku, różnej płci oraz co najbardziej istotne z różnymi rodzajami deficytów. Ogromną pasją oprócz pedagogiki    i psychologii jest gotowanie. Podczas pracy z dziećmi w domu dziecka prowadził z dużym powodzeniem kółko kulinarne zgodnie z opracowanym autorskim programem. Również w naszej placówce kontynuuje prowadzenie zajęć kulinarnych gdzie młodzi adepci sztuki kulinarnej rozpoczęli swoją przygodę od grudnia 2017 roku.

 

 

Stanisława Janik – Terapeuta, pedagog

Nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Terapeuta zajęciowy, terapeuta Integracji Sensorycznej, Integracji Bilateralnej, terapeuta Ręki oraz terapeuta Integracji Międzypółkulowej.  Ukończyła szereg szkoleń z zakresu diagnozowania i terapii. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi o różnych dysfunkcjach rozwojowych. Podczas zajęć wykorzystuje elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, metody Dobrego Startu, muzykoterapii i arteterapii w celu wspierania wszechstronnego rozwoju dzieci.

Uczestniczka licznych kursów i szkoleń jak również prowadząca warsztaty metodyczne dla nauczycieli podczas konferencji „ Zaburzenia przetwarzania sensorycznego a problemy              z zachowaniem i koncentracją” oraz „Nauczyciel i uczeń w działaniu”. Prywatnie mama trójki dzieci. Uważa, że praca z dziećmi jest wymagająca, ale daje duże poczucie satysfakcji, oraz motywację do ciągłego doskonalenia.

 

Ewa Ryguła - nauczyciel historii

 

Ewa Ryguła, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii (ukończone studia magisterskie i doktoranckie na Uniwersytecie Śląskim oraz studia podyplomowe z Edukacji obywatelskiej i wychowania do życia w rodzinie).

Nauczyciel dyplomowany historii oraz wiedzy o społeczeństwie w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego      w Pszczynie, egzaminator maturalny z historii i wiedzy o społeczeństwie.

 

Uczestniczka naukowych obozów inskrypcyjnych i archeologicznych organizowanych przez Uniwersytet Śląski i Uniwersytet Łódzki. Badania naukowe koncentrują się wokół demografii historycznej, sfragistyki oraz historii Śląska. Autorka referatów na konferencjach naukowych krajowych (Pobierowo 2008 r., Katowice 2011 r., Hecznarowice 2011 r.) i zagranicznych (Ołomuniec 2013).

Autorka książek:

- Pieczęcie gminne miejscowości powiatu pszczyńskiego od początku XVIII w. do 1939 r., Pszczyna 2009,

- Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kobiórze, Katowice 2011.

 

Autorka artykułów naukowych: 

- Imiennictwo w Kobiórze w XVIII wieku, Wieki Stare i Nowe, t.3 (8), 2011,

- Pieczęcie gminne Górnego Śląska na przykładzie wybranych miejscowości powiatu pszczyńskiego od pocz. XIX w. do 1939 r. [w:] Wieś w heraldyce i sfragistyce polskiej, pod red. A. Gut i P. Gut, Warszawa 2012,

- Symbole Hecznarowic [w:] Dzieje Hecznarowic, Hecznarowice 2015.

- (Recenzja książki) Ślązacy w oczach własnych i obcych, red. Antoni Barciak, Śląski Kwartalnik Historyczny Sobótka, t. 68, z. 2, 2013.

- Urodzenia nieślubne w parafii św. Mikołaja w Łące w latach 1664-1914, Przeszłość Demograficzna Polski, 38, 2, 2016.

- Środowisko społeczne Łąki w czasach Jana Kupca, [w:] Jan Kupiec (1841–1909) śląski pisarz ludowy i działacz społeczno-oświatowy, pod red. D. Kocurek, Kraków 2017.

 

W pracy zawodowej w zakresie popularyzacji wiedzy historycznej, postaw patriotycznych oraz edukacji prawnej i obywatelskiej organizatorka:

- uroczystości szkolnych z okazji Dnia Sybiraka, Święta Konstytucji 3 Maja, Święta Niepodległości oraz wystaw historycznych,

- przedstawienia historycznego Polaków drogi do wolności, wystawianego w Pszczyńskim Centrum Kultury,

- Muzeum historii szkoły z okazji jej 270-lecia,

- wyjazdów dydaktycznych do Krakowa, Wrocławia, Warszawy i Katowic,

- wyjazdów na wykłady pracowników naukowych Wydziału Nauk Społecznych UŚ,

- obozów naukowych w Rudach Raciborskich oraz w Krakowie, we współpracy z pracownikami naukowymi Instytutu Historii UŚ,

- szkolnego międzynarodowego (polsko-czeskiego) projektu edukacyjnego obejmującego okres średniowiecza oraz lata 1945-1989,

- spotkań z samorządem lokalnym, prawnikami i pracownikami Wydziału Prawa i Administracji UŚ

- akcji profrekwencyjnych w ramach organizacji prawyborów

- debat oksfordzkich

Uczestniczka:

- warsztatów historycznych w ramach projektu edukacyjnego Polska w XX wieku organizowanych przez  Fundację im. Profesora Bronisława Geremka w Warszawie,

- warsztatów metodycznych z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i nienawiści w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym,

- warsztatów metodycznych w ramach projektu systemowego Jak motywować uczniów do nauki realizowanych w Wielkiej Brytanii.

 

 Anna Masny - język polski

 

Anna Masny- nauczyciel dyplomowany, filolog i kulturoznawca. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam pracując w szkole podstawowej, liceum oraz ośrodkach kultury. W pracy z dziećmi i młodzieżą stawiam na kreatywność i poszukiwanie nowych , efektywnych metod uczenia. Jestem osobą wymagającą, ale budującą wokół siebie atmosferę radosnej współpracy. Nieustannie doskonalę swój warsztat zawodowy, ze szczególnym uwzględnieniem poszerzania możliwości pracy ludzkiego mózgu.  Kocham teatr, prowadzę amatorski teatr "kórtyna"  działający przy POPP w Pszczynie, w jego skład wchodzą dzieci i młodzież licealna.  Stworzyliśmy już razem wiele ciekawych spektakli zarówno skierowanych do dzieci jak i dorosłych. Prowadzę cykliczne warsztaty teatralne dla dzieci w Pckulu. W pracy zawodowej cenię sobie nowe wyzwania. Prywatnie: jestem osobą bardzo towarzyską, łatwo nawiązującą kontakty, dynamiczną, uwielbiam sport, szczególnie pływanie i jazdę na rolkach, uwielbiam czytać.