Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 2 – Warsztaty – Oferta

1 czerwca 2021

Przestawimy Państwu ofertę zajęć warsztatowych
dla uczniów klas I-III i klas IV-VIII. Szczegółowe informacje o terminach odbywania się zajęć znajdują się w zakładce harmonogram. Zapisu na zajęcia można dokonać za pośrednictwem formularza bądź skontaktować się w tej sprawie z Koordynatorem Edukacji Domowej.


Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas I-III

Trzy żywioły – zajęcia eksperymentalne z fizyki.

Uczniowie pod nadzorem nauczyciela przeprowadzą samodzielnie doświadczania po uprzednim instruktażu
z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Uczestnik po zajęciach  potrafi wyjaśnić przebieg prostych procesów fizycznych, potrafi zaprojektować i samodzielnie wykonać proste doświadczenie, wyciąga wnioski z obserwacji. Wszystkie potrzebne materiały to materiały codziennego użytku, np. szklanka, świeczka, balon, butelka.

Warsztaty z języka francuskiego: Zdrowo i kolorowo – un cocktail.

Podczas warsztatów uczniowie wzbogacą swoje słownictwo
w trakcie zajęć kulinarnych, poszerzą wiedzę o zdrowym stylu życia, dowiedzą się jak odżywiają się Francuzi, czy jedzą zdrowo?, wykonają samodzielnie zdrowy koktajl na bazie jogurtu naturalnego, miodu  i owoców i warzyw. Na zakończenie  zajęć planujemy krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Warsztaty z języka francuskiego: Ciasteczka owsiane – Biscuits a l’avoine.

Podczas warsztatów uczniowie wzbogacą swoje słownictwo w trakcie zajęć kulinarnych, dowiedzą się czy mogą  być zdrowe. Samodzielnie wykonają ciasteczek owsianych na bazie płatków owsianych, miodu, kakao. Na zakończenie zajęć zaplanowano krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Warsztaty z języka francuskiego: Le petit dejeuner – jogurtowy raj.

Jak wygląda francuskie śniadanie? Na to pytanie odpowiemy podczas warsztatów, i wykonamy również zdrowy posiłek na bazie jogurtu naturalnego, miodu, granoli i owoców. To wszystko oczywiście w języku francuskim. Na zakończenie  zajęć przeprowadzimy krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Górskie podróże.

Wyjazdy odbywać się będą w soboty. Trasy przejść będą dostosowane do wieku uczestników. W trakcie wycieczki, oprócz pieszej wędrówki pragniemy zorganizować dla uczniów konkurs w formie quizu. Oczywiście wcześniej uprzedzimy uczniów, aby wyszukali i utrwalili sobie informacje o sposobach ochrony przyrody danego terenu, roślinach i zwierzętach tam występujących itp. Dla zwycięzcy przewidujemy drobny upominek.

Świat planszówek.

Zajęcia mają na celu zaprezentowanie ciekawych gier planszowych i stworzenia okazji do rozwijania zdolność logistycznych w realnych świecie podczas rozgrywek miedzy dziećmi. Po prezentacji gier i ich zasad uczniowie sami zdecydują w jaką grę zagrają z rówieśnikami.

O co chodzi z tym SI?

W trakcie warsztatów dzieci nabywają podstawową wiedzę na temat funkcjonowania zmysłów, pogłębiają samoświadomość, nabywają umiejętności wpływania na swój potencjał intelektualny, koncentrację oraz poziom pobudzenia za pomocą prostych technik z zakresu integracji sensorycznej. Podczas zajęć nastąpi krótkie zapoznanie dzieci z tematyką integracji sensorycznej, ciekawostki na temat zmysłów; prezentacja sprzętów znajdujących się na sali SI; gry i zabawy sensoryczne z wykorzystaniem podwieszanego sprzętu; przykładowe ćwiczenia; które uczniowie mogą wykonywać sami w domu lub w klasie żeby np. poprawić sprawność  intelektualną, koncentrację, wyciszyć się.

Przygoda z ceramiką

Uczestnicy wykonają ozdoby świąteczne ( Boże Narodzenie), następnie będą szkliwić wykonane dzieła. Wszystkie wykonane produkty dzieci zabierają. Kolejne warsztaty poświęcimy wykonaniu upominków dla Mamy (Dzień Matki), które również będziemy szkliwić. Wszystkie wykonane produkty dzieci zabierają.

Warsztaty modowe na podstawie książki „M.O.D.A.” Katarzyny Świeżak
z ilustracjami Katarzyny Boguckiej

Lektura kilku rozdziałów książki „M.O.D.A” i wspólne omówienie pokazanych
w niej strojów i stylów. Rozmowa o tym, co to jest moda i jakie ma dla nas znaczenie, a także skąd wzięły się ubrania, kto to jest projektant mody, jakie są kolejne etapy projektowania strojów i w jaki sposób szyje się ubrania. Prezentacja zgromadzonych materiałów plastycznych i dyskusja o tym, jakie kreacje można z nich stworzyć. Na kolejnych częściach warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak wyglądają ubrania zaprojektowane i stworzone z użyciem materiałów pochodzących z recyklingu,  wspólnie z prowadzącym oraz innymi  dziećmi wymyślą i przygotują własne kreacje w oparciu o materiały pochodzące z recyklingu. Zanim jednak dzieci przystąpią to tej pracy, dowiedzą się m. in., jak pracuje zawodowy projektant mody, co oznacza termin „trend” i dlaczego moda zmienia się z sezonu na sezon. Podczas zajęć o modzie dzieci będą miały szansę nie tylko dowiedzieć się, na czym polega tworzenie ubrań, lecz także dotkną rozmaitych tkanin, materiałów i akcesoriów, które służą projektantom w codziennej pracy. Na młodych projektantów czekają wszystkie niezbędne materiały i narzędzia potrzebne do pracy – tkaniny, bibuły, farby, etc. Efekty swojej pracy można zabrać do domu aby zaprezentować rodzicom. Pod koniec każdych warsztatów odbędzie się pokaz mody, na którym młodzi projektanci zaprezentują swoje dzieła na sobie lub na wybranych modelach.

Kinowe podwieczorki

Każdy z Nas ma swojego ulubionego bohatera z bajek lub baśni z którym, odkrywa świat, przeżywa historię.  Baśnie oraz bajki stanowią istotny element kultury większości społeczeństw. Odwołują się do uniwersalnych ludzkich doświadczeń, w sposób metaforyczny ukazują przebieg i sens życia. Ze względu na prostotę fabuły, jednoznaczność zachowań bohaterów oraz wyraziście ukazane dobro i zło są one chętnie stosowane w oddziaływaniach wychowawczych i edukacyjnych, szczególnie w pracy dydaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki Naszym warsztatom dzieci przeniosą się w świat fantazji, połączenie bajkoterapii oraz warsztatów plastycznych pozwoli dzieciom zrozumieć co to są wartości, po co potrzebne są  w życiu człowieka i jak ukazane są w znanych produkcjach filmowych.

Podczas warsztatów będziemy przyglądać się losom bohaterów z filmów takich jak :

1.            Król lew

2.            Coco

3.            Piękna i Bestia

4.            Pinokio

To nie tylko zabawne opowieści, lecz także mądre lekcje zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Kochają je wszyscy, bez względu na wiek. Każde warsztaty zakończone będą kreatywnymi pracami plastycznymi podsumowywującymi ważne wartości ukazane w bajkach.

Ukulele – nauka przez zabawę/kurs początkujący

Nauka gry na instrumencie poprawia koncentrację, pamięć, uczy wytrwałości i systematyczności. Jest wielką przyjemnością i wspaniałym hobby dla każdego. Ukulele mały instrument- ogromna popularność!

Dowiemy się:

  • jak zbudowane jest ukulele
  • jak trzymać i grać na ukulele
  • jak nastroić instrument
  • jak zostać Ukumistrzem.

Tradycje adwentowe – wieniec adwentowy.

Podczas zajęć uczniowie poznają  tradycje adwentowe i ich znaczenie oraz  wykonają samodzielnie tradycyjny wieniec adwentowy.

Spotkanie z trenerem badmintona i podstawy gry.

Zajęcia odbywają się na sali gimnastycznej. Uczestnicy poznają podstawy gry  i techniki gry w badmintona.

Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV- VIII

Kosmiczny angielski

Podczas warsztatów uczniowie będą wykonywać proste doświadczenia (samodzielnie lub w małych grupach) zgodnie z poleceniami i wskazówkami prowadzącego, udzielanymi w języku angielskim (na początku zajęć zapoznają się z odpowiednimi słowami i zwrotami). Wszystkie doświadczenia będą nawiązywały swoim charakterem do kosmosu. Na koniec uczniowie wykonają indywidualnie lub w parach/grupach pracę plastyczną – ich wizję kosmosu.

It’s all about music – angielski w piosenkach

Podczas warsztatów uczestnicy będą słuchać wybranych fragmentów piosenek – szczególną uwagę będą zwracać na zastosowane tam konstrukcje i użyte słownictwo. Uczniowie będą szukać powiązań pomiędzy określonymi fragmentami oraz omawianymi podczas lekcji angielskiego strukturami. W trakcie zajęć będziemy również zastanawiać się nad tłumaczeniem wybranych piosenek – czy zawsze wszystko możemy dosłownie tłumaczyć? Uczestnicy poznają wybrane idiomy, przysłowia czy wyrażenia slangowe oraz kilka najbardziej popularnych piosenek, pochodzących z USA oraz UK. Uczestnicy będą mieli również okazję poznać ogólną charakterystykę muzyki typowej dla Stanów czy Zjednoczonego Królestwa.

Escap room (różnice pomiędzy angielskim brytyjskim a amerykańskim).

Podczas warsztatów, które w całości zostaną przeprowadzone w formie escape room oraz innych zagadek w plenerze, uczniowie zostaną zaznajomieni z najważniejszymi różnicami kulturowymi występującymi pomiędzy USA a UK. Ponadto uczestnicy poznają (odkryją) kilka najpopularniejszych przykładów – odpowiednik amerykański i brytyjski dla jednego polskiego słowa

Tea break – konwersacje w języku angielskim.

Warsztaty zostaną przeprowadzone w całości w formie konwersacji w języku angielskim: całym zespołem,
w małych grupach lub w parach. Aktywności będą oparte o przygotowane przez prowadzącego karty obrazkowe, pytania, krótkie filmiki, itp. W trakcie zajęć poruszone zostaną również wybrane kwestie kulturowe Wielkiej Brytanii, np. popularna tradycja picia herbaty.

Trzy żywioły – zajęcia eksperymentalne z fizyki.

Uczniowie pod nadzorem nauczyciela przeprowadzą samodzielnie doświadczania po uprzednim instruktażu  z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Uczestnik po zajęciach  potrafi wyjaśnić przebieg prostych procesów fizycznych, potrafi zaprojektować i samodzielnie wykonać proste doświadczenie, wyciąga wnioski z obserwacji. Wszystkie potrzebne materiały to materiały codziennego użytku, np. szklanka, świeczka, balon, butelka.

Szyjemy na maszynie – wprawki krawieckie.

Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z obsługą maszyny do szycia, zaprojektują torbę, przygotują potrzebne materiały, zrobią wykrój a następnie uszyją z pomocą prowadzącej swoją torbę.

Warsztaty malowania na szkle. Mandale na okno.

Projektowanie wzoru na papierze, przeniesienie projektu na szkło. Wykonanie konturu za pomocą konturówki i wypełnienie farbą do szkła. Wykończenie pracy taśmą ołowiową.

Warsztaty z języka francuskiego: Ciasteczka owsiane – Biscuits a l’avoine.

Podczas warsztatów uczniowie wzbogacą swoje słownictwo w trakcie zajęć kulinarnych, dowiedzą się czy mogą  być zdrowe. Samodzielnie wykonają ciasteczek owsianych na bazie płatków owsianych, miodu, kakao. Na zakończenie zajęć zaplanowano krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Warsztaty z języka francuskiego: Le petit dejeuner – jogurtowy raj.

Jak wygląda francuskie śniadanie? Na to pytanie odpowiemy podczas warsztatów, i wykonamy również zdrowy posiłek na bazie jogurtu naturalnego, miodu, granoli i owoców. To wszystko oczywiście w języku francuskim. Na zakończenie  zajęć przeprowadzimy krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Warsztaty z języka francuskiego: Zdrowo i kolorowo – un cocktail.

Podczas warsztatów uczniowie wzbogacą swoje słownictwo
w trakcie zajęć kulinarnych, poszerzą wiedzę o zdrowym stylu życia, dowiedzą się jak odżywiają się Francuzi, czy jedzą zdrowo?, wykonają samodzielnie zdrowy koktajl na bazie jogurtu naturalnego, miodu  i owoców i warzyw. Na zakończenie  zajęć planujemy krótki quiz z słodkimi nagrodami dotyczący słownictwa poznanego na zajęciach.

Górskie podróże.

Wyjazdy odbywać się będą w soboty. Trasy przejść będą dostosowane do wieku uczestników. Wycieczki dla klas starszych będą się odbywać w obecności Przewodnika górskiego. W trakcie wycieczki, oprócz pieszej wędrówki pragniemy zorganizować dla uczniów konkurs w formie quizu. Oczywiście wcześniej uprzedzimy uczniów, aby wyszukali i utrwalili sobie informacje o sposobach ochrony przyrody danego terenu, roślinach i zwierzętach tam występujących itp. Dla zwycięzcy przewidujemy drobny upominek.

Okrywamy świat. Pogoda i jej składniki. Zjawiska pogodowe.

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowanych przyrodą i geografią, otwartych na Świat, poszerzających swoje horyzonty i wiedzę. Zdobyte umiejętności i wiedza mają przygotować uczniów do stosowania wiedzy przyrodniczej i geograficznej w życiu, w trakcie egzaminu ósmoklasisty, konkursów przedmiotowych oraz ułatwiać kontynuowanie nauki na wyższym poziomie.

Okrywamy świat. Góry, wulkany i trzęsienia ziemi.

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowanych przyrodą i geografią, otw Zdobyte umiejętności i wiedza mają przygotować uczniów do stosowania wiedzy przyrodniczej i geograficznej w życiu, w trakcie egzaminu ósmoklasisty, konkursów przedmiotowych oraz ułatwiać kontynuowanie nauki na wyższym poziomie. artych na Świat, poszerzających swoje horyzonty i wiedzę.

Okrywamy świat. Czynniki kształtujące powierzchnię ziemi.

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowanych przyrodą i geografią, otwartych na Świat, poszerzających swoje horyzonty i wiedzę.
Zdobyte umiejętności i wiedza mają przygotować uczniów do stosowania wiedzy przyrodniczej i geograficznej w życiu, w trakcie egzaminu ósmoklasisty, konkursów przedmiotowych oraz ułatwiać kontynuowanie nauki na wyższym poziomie.

Okrywamy świat. Mapa i skala.

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowanych przyrodą i geografią, otwartych na Świat, poszerzających swoje horyzonty i wiedzę.
Zdobyte umiejętności i wiedza mają przygotować uczniów do stosowania wiedzy przyrodniczej i geograficznej w życiu, w trakcie egzaminu ósmoklasisty, konkursów przedmiotowych oraz ułatwiać kontynuowanie nauki na wyższym poziomie.

Okrywamy świat. Układ Słoneczny.

Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zainteresowanych przyrodą i geografią, otwartych na Świat, poszerzających swoje horyzonty i wiedzę. Zdobyte umiejętności i wiedza mają przygotować uczniów do stosowania wiedzy przyrodniczej i geograficznej w życiu, w trakcie egzaminu ósmoklasisty, konkursów przedmiotowych oraz ułatwiać kontynuowanie nauki na wyższym poziomie.

Świat planszówek.

Zajęcia mają na celu zaprezentowanie ciekawych gier planszowych i stworzenia okazji do rozwijania zdolność logistycznych w realnych świecie podczas rozgrywek miedzy dziećmi. Po prezentacji gier i ich zasad uczniowie sami zdecydują w jaką grę zagrają z rówieśnikami.

Historia społeczności żydowskiej na ziemi pszczyńskiej – „żywa lekcja historii”.

Spotkanie w szkole z prelegentem panem Sławkiem Pastuszką – zajęcia typowo warsztatowe. Następnie przejazd na cmentarz żydowski w Pszczynie – „żywa lekcja historii”. Omówienie historii cmentarza przez w/w prelegenta.

Powstania śląskie na ziemi pszczyńskiej – warsztaty w Muzeum Prasy  Śląskiej.

Spotkanie na ulicy piastowskiej w Pszczynie przed Muzeum Prasy Śląskiej (uczniowie dowiezieni przez rodziców).

Nauczyciel przedstawią historię obiektu, na terenie Muzeum nauczyciele przeprowadzą zajęcia z zakresu powstań śląskich  w formie prezentacji oraz warsztatów (praca z materiałami źródłowymi). Uczniowie będą mieli również okazję zwiedzić muzeum.

O co chodzi z tym SI?

W trakcie warsztatów dzieci nabywają podstawową wiedzę na temat funkcjonowania zmysłów, pogłębiają samoświadomość, nabywają umiejętności wpływania na swój potencjał intelektualny, koncentrację oraz poziom pobudzenia za pomocą prostych technik z zakresu integracji sensorycznej. Podczas zajęć nastąpi krótkie zapoznanie dzieci z tematyką integracji sensorycznej, ciekawostki na temat zmysłów; prezentacja sprzętów znajdujących się na sali SI; gry i zabawy sensoryczne z wykorzystaniem podwieszanego sprzętu; przykładowe ćwiczenia; które uczniowie mogą wykonywać sami w domu lub w klasie żeby np. poprawić sprawność  intelektualną, koncentrację, wyciszyć się.

Deutsche Musik

Wielkie nazwiska, znane zespoły i współcześni artyści. Ciekawa podróż przez różne rodzaje muzyki i ciekawe osoby. Poznanie obecnych artystów i odsłuchanie ich utworów.  Wspólne śpiewanie i quiz podsumowujący.

Warsztaty modowe na podstawie książki „M.O.D.A.” Katarzyny Świeżak z ilustracjami Katarzyny Boguckiej.

Lektura kilku rozdziałów książki „M.O.D.A” i wspólne omówienie pokazanych w niej strojów i stylów. Rozmowa o tym, co to jest moda i jakie ma dla nas znaczenie, a także skąd wzięły się ubrania, kto to jest projektant mody, jakie są kolejne etapy projektowania strojów i w jaki sposób szyje się ubrania. Prezentacja zgromadzonych materiałów plastycznych i dyskusja o tym, jakie kreacje można z nich stworzyć.

Na kolejnych częściach warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak wyglądają ubrania zaprojektowane i stworzone z użyciem materiałów pochodzących z recyklingu,  wspólnie z prowadzącym oraz innymi  dziećmi wymyślą i przygotują własne kreacje w oparciu o materiały pochodzące z recyklingu. Zanim jednak dzieci przystąpią to tej pracy, dowiedzą się m. in., jak pracuje zawodowy projektant mody, co oznacza termin „trend” i dlaczego moda zmienia się z sezonu na sezon.

Podczas zajęć o modzie dzieci będą miały szansę nie tylko dowiedzieć się, na czym polega tworzenie ubrań, lecz także dotkną rozmaitych tkanin, materiałów i akcesoriów, które służą projektantom w codziennej pracy. Na młodych projektantów czekają wszystkie niezbędne materiały i narzędzia potrzebne do pracy – tkaniny, bibuły, farby, etc. Efekty swojej pracy można zabrać do domu aby zaprezentować rodzicom. Pod koniec każdych warsztatów odbędzie się pokaz mody, na którym młodzi projektanci zaprezentują swoje dzieła na sobie lub na wybranych modelach.

Spotkanie z Medalistami Mistrzostw Polski w badmintonie. Jak osiągnąć sukces w sporcie.

Spotkanie ma na celu propagowanie sportu i zdrowego trybu życia. Uczestnicy warsztatów otrzymają kilka wskazówek jak dążyć do wyznaczonego celu.