Informacja o projekcie 785
9 września 2024


Niepubliczna Szkoła Podstawowa realizuje projekt „Ekologiczny styl życia w kulturze międzynarodowej jako źródło motywacji do zmiany dla uczniów NSP1″ 2023-1-PL01-KA122-SCH-000144785 w ramach finasowania z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE).
Projekt zakłada udział w 6-dniowym kursie „Kurs języka angielskiego dla początkujących” 6 nauczycieli. oraz grupową mobilność edukacyjną dla 15 uczniów. Projekt jest przeznaczony dla osób
o mniejszych szansach.
Termin realizacji: 01.12.2023 – 31.05.2025. Zaplanowano organizację trzech mobilności dla uczniów w ramach projektu i jeden kurs dla nauczycieli
Oferta kierowa jest do osób o mniejszych szansach zarówna kobiet jak i mężczyzn uczniów i nauczycieli Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Pszczynie.
Cele projektu:
- zwiększenie frekwencji i zaangażowania uczniów w aktywności sportowe,
- wdrożenie ekologicznych nawyków żywieniowych w codziennym funkcjonowaniu uczniów,
- wzrost kompetencji w zakresie ucznia się uczniów NSP 1 w Pszczynie,
- aktywny udział w tworzeniu europejskiego obszaru edukacyjnego poprzez orgaznizowane wymiany międzynarodowej i współpracy oraz realizację wysokiej jakości projektów
Ponadto realizacja projektu pozwoli na:
- wprowadzenie nowe metody pracy z klasą i kolejne innowacje pedagogiczne, co wpłynie na uatrakcyjnianie zajęć sportowych dla uczniów,
- unowocześnić podejście kadry do prowadzenie zajęć o aspekty kulinarne i ekologiczne,
- upowszechni w środowisku lokalnym działania szkoły promujące rozwój kompetencji dotyczących ekologii i zdrowego stylu życia,
- podniesie poziom wiedzy członków zespołu, by wkład ich pracy i zaangażowanie przekładało się na
tworzenie i realizowanie owocnych projektów, - wzrost kompetencji językowych nauczycieli
- unowocześnienie bazy dydaktycznej szkoły,
- zapewnienie uczniom wysokiego standardu edukacji i wsparcia wychowawczego,
- Efektem końcowym jest poniesienie jakości kształcenia w szkole. Zrealizowanie tego projektu pozwoli naszym nauczycielom i szkole wejść na drogę do europejskiego podnoszenia kompetencji również uczniów. Docelowo placówka stanie się szkołą realizującą transformację edukacyjną.
Mobilności uczestników w celu odbycia kursu zostaną poprzedzone działaniami przygotowawczymi. W ramach tych działań zostaną podjęte następujące kroki:
- przygotowanie kulturowe – spotkania będą miały na celu przybliżenie uczestnikom projektu realiów kulturowych Włoch, z uwzględnieniem następujących zagadnień: tradycje i obyczaje, kuchnia włoska, stereotypy, elementy geografii, turystyki i wiedzy o kulturze. Spotkania te przeprowadzone zostaną przez koordynatora. Zaplanowano dwa spotkania.
- szkolenie BHP – spotkanie informacyjne dotyczące ubezpieczenia i jego zakresu na czas podróży i pobytu oraz karta EKUZ i podróży samolotem.
- spotkanie informacyjne o projekcie – zapoznanie uczestników z założeniami projektu zaplanowanymi działaniami i wdrażaniem rezultatów a także rozwiązań pedagogicznych, organizacyjnych i metodycznych, upowszechnianie rezultatów projektu.
- szkolnie językowe przygotowujące do podstawowych konwersacji podczas podróży, zakwaterowanie, oraz programu kulturowego i szkolenia.
Po odbyciu kursu każdy uczestnik projektu otrzyma certyfikat potwierdzający udział w projekcie, certyfikat od zagranicznego partnera projektu o odbyciu kursu.
Po zakończeniu mobilności zostaną podjęte następujące działania związane z :
- wdrażanie rezultatów – wdrożenia nabytych kompetencji zawodowych i językowych, a także rozwiązań pedagogicznych, organizacyjnych i metodycznych przez nauczycieli,
- upowszechnianie rezultatów projektu, działań promujących i upowszechniających rezultaty projektu, przez organizację wysyłającą i przyjmującą;
- ewaluacja – która zostanie przeprowadzona, w celu określenia, czy projekt osiągnął zakładane cele i rezultaty. Ewaluację i jej przebieg będzie nadzorował koordynator projektu przy wsparciu zespołu projektowego, osób biorących udział w kursie w wraz z organizacją przyjmującą. Wyniki posłużą sporządzeniu wniosków i rekomendacji.
Oczekujemy po zakończonym projekcie:
-doświadczanie i wiedza zdobyte w projekcie wpłyną na potrzebę zmiany, modyfikacji programów nauczania i treści oraz zmiany sposobu prowadzenia zajęć,
-unowocześnienia bazy edukacyjnej,
-podniesienie jakości i atrakcyjności prowadzonych zajęć,
-wzrośnie poziom kształcenia w szkole,
-wzrost wiedzy i kompetencji ekologicznych i dotyczących zdrowego stylu życia wśród uczniów
-wyższy poziom edukacji i wzrost kompetencji kluczowych uczniów,
-współpraca z koordynatorami z Polskiej Agencji Programu Erasmus podniesie jakość i efektywność pisanych przez zespół ds. projektów wniosków,
-wzrost znaczenia szkoły podstawowej o profilu językowym w środowisku lokalnym,
-dobra komunikacja w środowisku międzynarodowym nauczycieli,
-równy dostęp do bardzo dobrych jakościowo szkoleń dla nauczycieli.
Partnerami w realizacji projektu są:
- Accademia Risorgimento, Włochy
- IES Vecindario, Hiszpania
- CEIP La Paredilla, Hispzania
- 25th Primary School of Larissa, Grecja
- Europass Teachar Academy, Cypr